Alla inlägg under mars 2018

Av Hullerombuller Hullerombuller - 27 mars 2018 04:14

47 åring mamma/fru som söker en stor tränings - och ev tävlingskompis och medryttarhäst och hästskötare.
Jag har ridit till och från på olika sorters hästar.
Jag bruka tävlar i hoppning och dressyr.
Jag har ridet i hela mitt liv och de senaste 30 åren har jag ridit på ridskola och privat.
Jag rider tre gånger per vecka.
Jag vill ha en lugn och säker häst.
Sen kan jag ta och rida ut med.
Hästen ska vara säker i all hantering som jag involveras i.
Har gått hästskötare utbildning och ska fortsätta till hösten m.m
Jag är intresserad av att komma några gånger i veckan.
Har all tid i värden.
Har du det jag söker eller vill veta mer så skicka ett E-mail eller sms.
Låter detta intressant så hör av er.
I Kronobergs län Småland.
För mer info:
Skicka ett pm.
 
 

Av Hullerombuller Hullerombuller - 27 mars 2018 02:00

I morgon så ska vi åka på en vecka skid smester till vår stuga i Sälen. Vi tar med oss våra släd hundar och utförsåkningskidor.

Av Hullerombuller Hullerombuller - 26 mars 2018 22:01

Goddag måndag och fina du!

Har din helg varit bra? Det har min varit. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag har mått bra denna helgen! Det är tack vare mina fantastiska man och min bror.

Av Hullerombuller Hullerombuller - 26 mars 2018 01:43

Efter att ha funderat länge så har jag nu äntligen kommit igång med min egna blogg. Jag kommer att skriva om allt möjligt som händer runt mig men mest kommer jag att skriva om mina älskade intresse.

Av Hullerombuller Hullerombuller - 26 mars 2018 01:09

Söker nya bekantsakper i min egen ålder som man kan har kul och dela samma intresse som mig. Känner mig så ensam.

Av Hullerombuller Hullerombuller - 25 mars 2018 21:31

Fina ord av som stämmer så bra.

Det finns dom som gjort dej illa,
det finns dom som inget vet.
Det finns dom som gjort en grej av...
att skrika ut din hemlighet-
Det finns dom som stal din stolthet.
Det finns dom som tog ditt mod.
Och dom som ingenting förstod.

Dig som ingen känner,
dig som ingen ser.
Du som saknar vänner
och knappt vill andas mer.
Hör på mig min kära.
Hur ska jag få dig att förstå?
Du måste resa dig och gå.

Och när du har rest dig,
vänd dig inte om.
Finns ingen väg tillbaka,
varifrån du kom.
Allt dom ville ge dig,
har du rivit och förstört.
Allt dom hade att säga,
har du redan hört

Och alla deras lögner,
betyder ingenting.
Tro mig när jag säger,
skammen var aldrig din.
Och när du har rest dig,
vänd dig inte om.
Finns ingen väg tillbaka,
varifrån du kom.

Av Hullerombuller Hullerombuller - 25 mars 2018 21:23

Att vara öppen på sociala medier! Jag är en ganska osäker person, samtidigt är jag på något sätt väldigt säker i mig själv konstigt nog.
Jag är inte den som viker mig för vad andra tycker, jag är inte den som tar åt mig särskilt mycket av vad andra tycker. Jag är en person som vågar säga vad jag tycker och tänker vilket förmodligen märkts på sättet jag skriver på och att jag faktiskt debatterar om starka ämnen där man kan få mycket skit.
Jag tycker inte direkt att det är jobbigt att öppna mig om saker jag känner, tänker eller har upplevt för jag släpper in folk väldigt lätt på det sättet. Ni som följer min blogg vet ju att jag är väldigt öppen med min psykiska ohälsa. Det är väldigt få ämnen jag har svårt att öppna mig om inför andra, för jag är nog många gånger som en öppen bok.
Men samtidigt under den där starka, säkra personen döljer sig en osäker och skör person. Jag är orolig för att inte räcka till, för att inte vara bra eller duktig på något. Jag är orolig för att bli ensam, jag är orolig för att saker ska gå åt helvete. Jag är orolig egentligen för det mesta i livet och ibland blir det en liten krock för mig. Jag brukar ju använda mig av ordet stark-skör för det är ju det jag är
Jag vet är att jag är väldigt bra på att öppna mig. Jag vet att jag är en stark person som vill inspirera andra och det ger mig så mycket att faktiskt vara så öppen som jag är. Många skulle nog finna det jobbigt att vara så öppen som jag är, men jag ser inte något negativt i det faktiskt. Jag får så mycket fina ord från människor som känner igen sig och jag får även mycket råd tillbaka. Jag lär känna mig själv och förstår mig själv bättre genom att uttrycka mig i text så för mig tror jag att det bara är positivt att vara så öppen som jag är.
Hur är du, är du en väldigt öppen person? Vad ser du för fördelar och nackdelar med att vara öppen?

Av Hullerombuller Hullerombuller - 25 mars 2018 21:21

Att visa upp en yta kan vara riskfyllt!
"När vi ständigt matas av att alla mår så bra, är så perfekta och har sådana bra liv så ifrågasätter vi oss själva väldigt mycket. Vi börjar misstro oss själva och hittar fel på oss själva och våra liv. Det är lätt att fastna i den fällan att "alla andra har det så bra" även om vi innerst inne vet att det inte är så. Jag tror det är extra viktigt för unga människor att förstå att livet inte är perfekt för någon och att det inte är något vi ska sträva efter. Det enda vi ska sträva efter är att vara oss själva och att vara snälla mot oss själva och andra. Jag tror att den där strävan efter att vara perfekt och ha ett perfekt liv skapar mycket psykisk ohälsa hos oss."

Presentation


Välkommen till min lilla hörna! Jag är sjukpensionär, fru, mamma på heltid!
Här får du läsa allt mellan himmel och jord, hundarna, hästarna, familjlivet, livet ja allt. Skriver även öppet om mina diganoser m.m.
Undrar du något bara fråga så sv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards